26.02.2020

Kunagi ammu amuu, 1980-te lõpus tihenes Eesti Metsaüliõpilaste Seltsi suhtlus välistudengitega. Sellest ajast saadik oleme me suhtluses Joensuu Metsaüliõpilaste Seltsiga. Selle pika ajavahemiku vahel tekkis ka traditsioon, mis hoidis mõlemat seltsi elus ja aktiivsena – igal aastal käisid Eesti või Joensuu tudengid teineteisel külas. Ja see traditsioon on säilinud tänapäevani!

Sel aastal võõrustas Eesti Metsaüliõpilaste Selts Joensuu tudengeid. Oli väga tegus nädal ja jõudsime paljudesse erinevatesse ja huvitavatesse kohtadesse.

Reisinädal algas Kohila Vineeri külastamisega. Pärast külastust tehti matk Rabivere rabas asuva Kõnnu järve äärde. Reisimist täis pikk päev lõppes Ruunawere postimõisa hotellis. Uuel päeval alustati reisi Raplamaale, Vardi kanti. Seal tutvustas tudengitele metsamajandamist ja loodust Vardi Metsaühistu esimees Taavi Ehrpais. Ajagraafikusse mahtus ka Warmestoni pelleti tehase ekskursioon, mis oli Eesti Metsaüliõpilaste Seltsi esimene ekskursioon sinna kanti. Jalga puhati Lodja jahimajas.

Kuna ilm ei olnud igapäevaselt meie poolel, siis pidime end lihtsalt ilmastikukindlamalt riide panema ja käisime matkal Võrtsjärve ääres, kus Emajõgi ja Võrtsjärv kokku saavad. Vaatamata tuulisele ja vihmasele ilmale oli see ilus vaatepilt Eesti loodusest. Enne heade mõtete linna jõudmist käisime Viiratsi saekaatris. Tartusse jõudes käisime ka Lasita Majas. Tutvustasime Joensuu tudengitele ka meie ülikooli ja viisime nad meie seltsi ruumidesse Metsamajas. Seal tegime ka lühikese ettekande meie seltsist. Teguderohke päev lõppes muljetamistega Püssirohukeldris 🍻

Reis Joensuu metsaüliõpilastega jätkus Järvselja külastamisega!
Tutvustasime neile meie Järvselja õppe- ja katsemetskonda ja tegime ühe korraliku matka meie metsades. Näitasime, kus elavad suvepraktikate ajal meie metsanduse tudengid ja veetsime meeleoluka õhtu Järvselja Jahilossis.

Viimasel päeval käisime Elistvere Loomapargis. Kuna eelmistel aastatel on Soome tudengitele korraldatud ekskursioonid olnud enamasti ainult metsandussektoriga seotud, siis sel aastal jõudsime tutvustada neile nii metsa, loodust, loomi kui ka meie põlevkivitööstust.
Eesti Kaevandusmuuseumis saime kuulda Eesti põlevkivi ajaloost ja sõita maa all kaevurirongiga. Samuti sai muuseumis nauditud kaevurilõunat tõelises maa-aluses kaevurisööklas. Tegime peatuse ka Rakveres, kus näitasime tudengitele tarvast ja linnust.
Viimane õhtu veedeti Nelijärvel.

Suured tänud kōigile, kes meid võõrustasid ja üritusel osalesid!