10.03.2019

Eelmisel nädalal käisid 8 Eesti Metsaüliõpilaste Seltsi liiget külastamas Joensuu Metsaüliõpilaste Seltsi.

Reis algas varahommikul Tartust, kui kõik olid saanud oma asjad bussi ära pakitud. Kuna Joensuu asub 456 kilomeetrit Helsingist, siis peatusime AirBnb-s, et end välja puhata.

Järgmisel päeval saime Laapeenrantas Joensuu tudengitega kokku ning sõitsime Soome kõige vanimasse rahvusparki – Imatra rahvusparki. Imatra kosk, mille voolust saadakse elektrit on Euroopa suurim kosk.

Õhtu jätkus Parikkalas, väikeses armsas majakeses.

Järgmisel päeval käisime Lusto rahvusmuuseumis mis keskendub Soome metsakultuurile ning illustreerib inimese ja metsa vahelist suhtlust minevikust tulevikku.

Käisime giidiga vaatamas metsamasinate näitust mis uurib puidu koristamise mehhaniseerimist ning metsanduse ja metsatööstuse arengut. Näitusel sai näha Soome metsamasinate arengut ammustest aegadest tänapäevani. Samuti oli seal mootorsaagide torn, kus oli üle 120 erineva mootorsae mudelit!

Peale Lusto rahvusmuuseumit sõitsime Joensuusse ning õhtu jätkus Joensuus metsaüliõpilastega erinevate baaride külastamisega.

Kolmandal päeval toimus Räkäposkella – 12 tundi kestev suusavõistlus. Suusavõistlus algas kell 7.00 ja lõppes kell 19.00. Suusaring oli 1,6 kilomeetrit pikk ja kaks peamist reeglit oli, et suusaringil pidi alati olema üks tiimi liige (seda ei jälgitud) ning, et võistlejal peab olema vähemalt üks suusk rajal, et saada punk. Meie tiim tegi personaalse rekordi ning me saime kokku üle 100 kilomeetri!

Räkäposkella ajal sai sooja teed ning külastada sauna ja tünnisauna.

Järgmisel päeval käisime John Deere maailma suurimas metsatööstuse masinate tehases. Seal oli pildistamine keelatud, aga nägime, kuidas ehitati erinevaid tööstuslikke masinaid ja saime ülevaate millised masinad on kõige populaarsemad.

Peale John Deere tehase külastust me läksime Soome metsandusinstituuti, kus meile tutvustati, millised lõputöö kirjutamise võimalused seal on.

Peale loengut me läksime kelguama!

Samal õhtul toimus meil International evening, kus tõime Eestist kõike head ja paremat ning tutvustasime Joensuu tudengitele meie seltsi.

Eelviimasel päeval oli meil esialgelt plaan minna Enocelli tehasesse kuid see jäi kahjuks ära, sest eelmisel ööl oli külmemad miinuskraadid ja meie buss ei läinud hommikul tööle.

Kuna bussiga läks aega ja see aeg läks tehase külastamise ajast, jäi meil rohkem aega Koli rahvuspargi külastamise peale.

Enne rahvuspargi mägede vallutamist tegime väikese lõuna.

Seal vallutasime Ukko-Koli (347 meetrit), Akka-Koli (339 meetrit), Paha-Koli (334 meetrit) ja Pieni-Koli (238 meetrit) mäetipud.

Järgmisel päeval algas vara hommikul sõit tagasi Eesti poole.

Meie reis Joensuusse ja tagasi kujunes hästi lõbusaks ning teguderohkeks! Kindlasti soovitame teilgi talvel külastada Soome rahvusparke, sest nende vaade on lummav!

Suur suur aitäh Joensuu Metsaüliõpilaste Seltsile nii toreda reisi organiseerimise eest!